Sunday, June 28, 2009

Takdir lagi.....

Waaaaaaa....Siapa nak nanges dulu sblom dengar cte nih,bole laa berbuat demikian dekat kaunter janda halimah jongang berdekatan...

Kelmarin..Ade report card,Takdee la bagos sangat nak 'cool' jee,Tapi okeh laaa.Takdee laa puas hati n tkde laa tk puas hati.cukup2 jee bagi seorang yang sepatutnya amek PMR tahun nih.

Cte die camnih,Time report card tuh,penulis ada meeting ******,So tak sempat laaa nak mengiringi abah pergi amek report card saya.Abes2 jee meeting tuh,Abah dah nak pergi amek report card kak dena.Pertuh tanyalah kak dena.'Abah mane??'..Kak dena jawab.'Abah terperangkap dalam taklimat kkt5'.Sayapon mengeluh.So,tunggu je laa abah abes taklimat tuh.Since abah yang amek report card saya,saya tak taulah result.So,tengok jee laa result kawan-kawan.Tgk2 owh dapat no.11,no.12...fuuhhhh,terer owh.tabik2.So,bila abah dah abes taklimat tuh,Naik laa kami estima yang bernombor plat 'w*w 1*2*'.Pastuh sayapon tanyalah abah camne result saya.Abahpon kasi 'kertas' report card tuh.





Punyalah terkejot blee no. saya tuh semacam punya kebawah.Tak bole laa bagitaukn no. brape.tp memg tak sangke-sangke laa..sayapon tengoklah jika ada sebarang mslh kat kertas tuh.TENGOK2 ada markah utk subjek sekian2 tulis saya tak hadir.perh,TERBAKAR seyh kalbu nih.Abahpon bkate-kate la kat saya.sayapon kate laaa ade silap.pertuh abah macam huha huha jee.makpon camtuh jugak.tapi saya tak salahkan mereka...Al-maklumlah,mak abah mane nak pecaye anak dia yang memang sebelum nih result memang lebeyh kurang samee jee.so,takpe laaa.nak buat macam manekan.Terpaksa je laa terime no. tuh,malas den nak 'mrujuk'.

Moral of the story,Janganlah sekali-kali rasa over-confident sebab perasaan tuh memang akan membuatkan orang tuh mengalami tusukan kalbu.Hmmm,pertuh lagi satu.Jangan sesekali 'down' lah bila sesuatu 'musibah' jatuh kat atas kita,kerana allah itu maha adil.Dia tahu apa yang terbaik untuk kita.Mungkin kita jatuh hari ni,besok,lusa n tulat.tapi insyaallah kita diberi sesuatu kebaikan yang tak pernah kita terpikirpon akan dapat.

Seandainya nak kata-kata semangat daripada allah,ikutlah mende nih:

Bukak surah as-syuraa ayat 14 n then baca n tengok terjemahan n tgk tafsir,Insyallah allah bersama kitaa.

1 comment: